I dag findes der 295 digitale selvbetjeningsløsninger i de kommunale systemer, men den nyeste opgørelse viser at langt de fleste overhovedet ikke bliver brugt af borgerne. Det er Kim Normann Andersen fra Aalborg Universitet, der står bag opgørelsen, der er offentliggjort i rapporten ”Den kommunale ødegård.” Hans rapport viser at fire ud af fem selvbetjeningsløsninger […]
Opgør værdien af ikke-omtale
Du ved, du har sparet virksomheden for dårlig eller fejlagtig omtale, men hvordan kan du helt konkret opgøre værdien af dit arbejde? Deltagerne i IABC’s workshop i Oslo fik et rigtig godt tip fra Angela Sinickas, USA. Hun er en af pionererne indenfor kommunikationsmålingerne. Tippet var enkelt: registrer alle de dårlige vinkler medierne spørger til, fortæl ledelsen, […]
Monitorering af sociale medier
Når vi vil monitorere de sociale medier, så skal vi ikke måle på omfanget af omtale, men i stedet fokusere på hvilken indflydelse de enkelte aktører og medieplatforme har i forhold til vores marked. Dette råd giver CEO Gary Lee, mBlast der skriver (feb 2011) om, hvordan vi adskiller de stemmer, der har betydning fra […]
Så er min bog klar fra tryk
Mål dine resultater – en gør-det-selv bog Mange kommunikationsfolk har brug for et gør-det-selv kit, fordi de ikke har et budget til køb af alle de relevante analyser, evalueringer og måling af kommunikationsarbejdet, som der er behov for i deres organisation. Simpel og konkret Niveauet og valg af indhold er bevidst lagt, så det dækker […]