Skal I have en ny platform til jeres intranet? Kan det betale sig at udsende nyhedsbreve eller udgive et magasin? Hvad vil fordelene være ved at få redigeret en stribe vejledninger?
Spørgsmålene er mange og det er ideerne også, til hvad I lige kunne arbejde med i kommunikationsafdelingen.
At udarbejde en business case er et genialt værktøj til at få skabt overblik og et godt beslutningsgrundlag, når I skal prioritere jeres arbejde og nye projekter.
En business case giver samtidig mulighed for at beregne, hvor hurtigt en investering i kommunikation har tjent sig hjem.
Med business case får I beskrevet:
- problemet, som skal løses/muligheden, der skal udnyttes
- hvilke muligheder, der er
- hvad det vil koste i tid og penge
- gevinsten ved at gøre det
I kan få hjælp til at udarbejde jeres egen business case på en workshop, hvor I også selv lærer at arbejde med metoden eller som et projekt, hvor vi sammen finder data og I får leveret business casen.
Læs om den skabelon til Business Case, som Karin Sloth har udviklet for kommunikationsområdet. Artikel bragt i Kommunikatøren