At arbejde som kommunikatør kan hurtigt opleves som at fylde jord i et bundløst hul. Arbejdsopgaverne og ønskerne er hurtigt grænseløse. Det er nødvendigt at arbejde bevidst med rammer og vilkår for jobbet, ellers risikerer du at gå ned med stress eller søge væk fra et ellers spændende job.
Husk ledelse er ikke noget man får, det er noget man tager – og det gælder uanset om der er tale om selvledelse eller ledelse af en gruppe. I kan få hjælp til at få:
- fastlagt rolle og ansvar i forhold til resten af organisationen
- gode redskaber til at håndtere krydspres og konflikter
- afdækket mulighederne for at få større indflydelse
- udarbejdet realistiske planer og prioriteringer
Mine erfaringer viser, at der ofte kun skal 2-4 korte workshops til, før man i en kommunikationsafdeling får skabt sig et godt psykisk arbejdsmiljø. Disse workshops holder jeg ofte sammen med ledelseskonsulent Jesper Thornemann Rasmussen, Lederiet.
På de enkelte workshops vil I som deltagere få viden om, hvordan de nyeste tanker og erfaringer om organisation og ledelse med fordel kan anvendes i forhold til kommunikationsarbejdet. I tilknytning til de enkelte workshops får I mulighed for at arbejde med konkrete opgaver, der er relevante i forhold til jeres arbejdsplads.
Du kan alternativt vælge at deltage på diplommodulet ”Kommunikationsledelse” hos Update. Kurset udbydes 1-2 gange årligt.