Det giver ikke mening at tale om strategisk kommunikation, hvis ikke man ved, hvilken effekt kommunikationen har.
Det er en særlig udfordring at sætte relevante mål for kommunikationen. Det kræver desuden lidt træning at få dem præciseret, så det efterfølgende er muligt at dokumentere i hvilket omfang, man er lykkedes med indsatsen. Sådan definerer du relevante mål
Interessentanalyser
Interessentanalysen er alfa og omega for at kunne udarbejde en realistisk kommunikationsplan. Tips til den gode analyse
Design af evalueringer
Evalueringer behøver ikke være den dårlige samvittighed. Det er ikke nødvendigt med de store tunge komplekse og kostbare evalueringer for at få viden om effekten af kommunikationen. Få gode råd til jeres evaluering og hvilken metode, I skal bruge
Det gode spørgeskema
Det er let at smide et spørgeskema rundt på nettet til sin målgruppe, men det er svært at udarbejde et spørgeskema, der giver retvisende svar. Der er store krav til spørgeteknik og brug af svarmuligheder. Det gode spørgeskema
Hvem og hvor mange skal spørges?
Er undersøgelsen nu troværdig? Det er det evindelige spørgsmål, når man har gennemført en undersøgelse. Beregn antal respondenter og sikkerhed
Det faglige tjek
I har besluttet jer for at gennemføre en større undersøgelse, men er i tvivl om de tilbud I har fået ind, så står jeg til rådighed med en faglig vurdering af omfang, metode, vurdering af spørgsmåls konstruktion og svarkategorier.